Opublikowano:

Rebranding marki a nowy sklep internetowy

Rebranding sklepu internetowego

Marka produktowa, która chce rozpocząć sprzedaż swoich produktów online, powinna zadbać o to, aby stworzyć dobry, zadbany i sprawnie działający sklep internetowy. Najczęściej nowe brandy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność od  razu otwierają sklep. Coraz częściej jednak marki, które do tej pory prowadziły sprzedaż w lokalach stacjonarnych, np. w galeriach – rozpoczynają wykorzystanie kanałów e-commerce aby wzmocnić swoją sprzedaż, a także aby ułatwić dotarcie do siebie tych klientów, którzy nie mają w pobliżu sklepów danej marki.

Otwarcie sklepu online może wiązać się z pojęciem rebrandingu marki. Pojęcie to zawiera się na przykład w sposobie komunikowania się, prezentacji, dotarcia do nowych partnerów, rozszerzenia oferty czy właśnie rozszerzenia metod dotarcia do klienta. Sklep online jest jedną z tych metod. Jeśli marka organizuje dla siebie rebranding może wprowadzić nową identyfikację wizualną, zmienić wygląd swoich sklepów, dopracować i odświeżyć logo, odświeżyć stronę internetową a także stworzyć sklep internetowy, który będzie reprezentował wszystkie nowe wartości brandu a także elementy identyfikacji wizualnej. Poniżej zamieścimy informacje na temat tego jak powinien prezentować się sklep online marki produktowej, która właśnie wprowadziła rebranding.

Rebranding a grupa docelowa

  1. Pełna identyfikacja wizualna – mowa naturalnie o logotypach, kolorach, całej szacie graficznej. Sklep online powinien przypominać te, które prowadzone są stacjonarnie. Należy powielić te same barwy, należy zamieścić dobrze widoczne to samo logo, a także przygotować stronę w tym samym stylu. Jeśli sklep online wygląda elegancko, strona sklepu również tak powinna wyglądać.
  2. Odświeżenie komunikowania się z klientem. Warto otworzyć się na potrzeby klientów i zapewnić im emocje oraz wrażenia, których potrzebują. Możemy wprowadzić na przykład konsultanta online, konfigurator, intuicyjne menu oraz koszyk, który poprowadzi klienta za rękę przez wszystkie kroki zakupów. Warto również odnosić się do sklepów stacjonarnych. Na przykład jeśli klient dwukrotnie zrobi zakupy w danym sklepie otrzyma kod do wykorzystania w sklepie online. Podnosi to budowę świadomości marki oraz sprawia, że klienci stają się lojalni.
  3. Poszerzenie oferty. Rebranding marki w wydaniu sklepu online może wyrażać się również w nowych, ciekawszych produktach, np. w nowej linii ciuchów, które w wersji premium dostępne są tylko w sprzedaży internetowej. Nowa jakość to sposób na zdobycie nowych klientów, a także zatrzymanie dotychczasowych, którzy mogli być już znudzeni tym, że brand nie oferuje im niczego nowego poza oczywiście samym stylem. Przy wprowadzaniu rebrandingu należy jednak zadbać o to, aby nie przesadzić z liczbą nowości i zupełnie nie zmienić tożsamości oraz komunikowani się marki, gdyż można na tym sporo stracić.

Rebranding marki musi polegać na odświeżeniu jej wartości i prezentacji, nie zaś na tworzeniu zupełnie nowego podmiotu. Takie działania lepiej przeorganizować i stworzyć po prostu drugą, oddzielną markę. Warto jednakże oddzielić jedną markę od drugiej, tak aby nie była kojarzona jaka marka premium a jako osobny byt.